keskiviikko 15. tammikuuta 2020

Uusi blogi

Päädyin kuitenkin tällaiseen erilaiseen ratkaisuun aloittaa koko blogikirjoittelu puhtaalta pöydältä ja
arkistoida vanha blogi! Katsotaan olisiko tämä parempi ja siistimpi nyt näin, vaikka jotenkin onkin ihan haikea mieli sulkea vanhoja juttuja. Aivan vielä en sulkenut vanhaa blogia kokonaan, mutta jossain kohtaa pistän säppiin kokonaan. Tämä korvaa kuitenkin sitä blogia nyt tutulla osoitteella.

Yritän aina välillä kirjoitella tänne uuden blogin puolelle kaikenlaista mitä mieleen juolahtaa. Katsotaan kuinka hyvin osaisin pitää nyt uutta blogia hengissä. Pitkiin aikoihin en ole kirjoittanut minkäänlaista blogia aktiivisesti, en usko että tästäkään mitään aktiiviharrastusta tulee, mutta jollain tapaahan pitää opetella kuluttamaan aikaa näin äitiyslomalla! Olen yrittänyt jakaa koiraharrastukselle nyt vähän enemmän aikaa.

Mutta jos nyt tiivistetysti jakaisin tänne uuteenkin blogiin jotain meistä!

Minä olen siis Nora, pian 25v ja asun Etelä-Pohjanmaalla Töysässä. Olen käynyt Kannuksessa kennellinjan ja valmistunut eläintenhoitajaksi vuonna 2015. Suoritin eläintenhoitajan ammattitutkinnon Iisalmessa Peltosalmella vuonna 2018 ja näin minusta tuli eläintenkouluttaja. Vuodesta 2016 olen työskennellyt Ähtärin eläinpuiston kotieläinpihalla eläintenhoitajana ja minusta on pitkälti tuntunut siltä, että olisin oman kutsumusammattini parissa. Minun perheeseeni kuuluu avomies Kimmo ja meidän pieni tyttäremme Neela.

Meidän koiraperheeseen kuuluu lähes 8-vuotias saksanpaimenkoira Dansku sekä länsigöötanmaanpystykorvat Toivo 4,5 vuotta ja Toivon tytär Nessa 2 vuotta. Sen lisäksi minulla on kaksi sijoituskoiraa, göötit Lempi 1,5 vuotta ja Helka 1 vuotta. Meillä kotona asuu myös 9-vuotias Eppu-kissa.

Dansku on ollut minun harrastuskoiranani, vaikka viimeiset vuodet olemmekin harrastaneet vaan lähinnä "kotitottista" ja sitäkin hyyyvin epäsäännöllisesti. Lähikuukausien aikana olemme varmaan harrastaneet sen kanssa enemmän kuin koko kuluneen vuoden aikana. Toivo ja Nessa ovat vuorostaan olleet enemmänkin näyttelykoiria, vaikkakin Nessan kanssa olen myös tehnyt tokoon vähän perusteita. Toivonkin kanssa aikanaan, mutta Toivon mielenkiinto ei riitä tylsiin tokoiluihin vaan agility olisi enemmän sen mieleen. Siihen ei kuitenkaan minulla oikein aika ja rahkeet ole riittäneet.

Ehkä tässä näin tiivistetysti nyt jotain pientä. Palaan blogin pariin toivottavasti lähipäivinä uudelleen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jamosch Dana "Dansku"

Dansku muutti minun luokseni loppukesästä 2014. Olen lapsuuteni kasvanut saksanpaimenkoirien keskellä ja minulla oli suuri salainen haa...