perjantai 27. maaliskuuta 2020

Danskun eläinlääkärikäynti

Danskulle oli eiliselle päivälle aika varattuna Eläinklinikka Takalaan Seinäjoelle. Dansku oli muutaman kerran kuukausi sitten kankea treenin tai irtiolon jälkeen ja koska minä olen hyvin varovainen tällaisten asioiden suhteen, lopetettiin treenaaminen ja irtiolo pitkälti siihen. Pidin sille muutaman päivän kipulääkekuurin ja jonkun verran enemmän lepoa. Kerran sen jälkeen Dansku on päässyt juoksemaan metsään gööttien kanssa, mutta muuten se on saanut olla hihnassa. Se ei ole oireillut sen koommin, mutta halusin selän röntgenkuvat, jottei minun tarvitse jossitella asiaa koskaan enää. Mieleen jää helposti mörkö ja sitä kyttää vainoharhaisena jokaista liikahdustakin.

Selästä otettiin kolme röntgenkuvaa, joissa löytyy kahdesta nikamavälistä pienet spondyloosipiikit. Samat piikit löytyivät sieltä 2,5 vuotta sitten otetuissa kuvissa. Toinen niistä on edelleen hyvin pieni, juuri löydettävissä. Toinen vähän isompi, mutta pieni sekin silti. Ei mitään muuta. Se helpotuksen tunne, minkä sain sinä hetkenä, oli jotain todella huojentavaa! Olin pelotellut itseäni siitä, että entä jos sen selkä onkin täynnä spondyloosia. Ei ole eikä tule todennäköisesti ikinä olemaankaan. Ihanaa.

Syksyllä Dansku kävi hammasröntgenissä ja hammaskiven poistossa. Silloin todettiin, että kaksi etuhammasta täytyisi poistaa. Minulla on ollut pieni morkkis siitä, että Danskun hammashuoltoon varatut rahat menivät silloin Nessan eläinlääkärikäynteihin ja Danskun hammashuolto joutui jäädä odottamaan tulevaisuutta. Eiliseen eläinlääkärikäyntiin yhdistettiin sitten Danskun kahden etuhampaan poisto! Ne olivat pahiten kuluneet ja niissä oli juurikanavayhteys avoinna. Nyt ne ovat onneksi poissa!

Dansku saa nyt muutaman päivän kipulääkettä hampaidenpoiston johdosta ja kunhan siitä ollaan toettu, niin saadaan elää elämää just niin kuin halutaan. Oon onnellinen. Minun maailman paras saksanpaimen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jamosch Dana "Dansku"

Dansku muutti minun luokseni loppukesästä 2014. Olen lapsuuteni kasvanut saksanpaimenkoirien keskellä ja minulla oli suuri salainen haa...